Hoppa till huvudinnehåll

SoftwareONE och SEAtS Software kommer att leverera lösningar för studentframgång och insikter om campushantering till utbildningssektorn

Sydney, Australien. Dublin, Irland. Zürich, Schweiz - september 2023

SoftwareONE och SEAtS Software tillkännager ett nytt strategiskt partnerskap för att stärka sin portfölj av ledande utbildnings- och molnlösningar inom tertiär, TAFE och gymnasieutbildning.

Institutioner vill alltid förbättra effektiviteten på campus och strategier för studenternas framgång. För att göra det behöver de lyhörd och flexibel programvara. Den snabba förändringstakten påverkar olika branscher på olika sätt. Med detta nya strategiska partnerskap har intressenter nu fler alternativ för att tillgodose sina behov genom att utnyttja SEAtS Softwares progressiva teknik och SoftwareONEs omfattande expertis inom hantering av programvarans livscykel.

Utbildningsledare kan nu ta itu med viktiga strategiska och lagstadgade agendapunkter, till exempel breddatdeltagande, kvarhållande av studenter och välbefinnande, samt hållbarhet och säkerhet på campus. Programvaran analyserar data om studentengagemang och levererar insikter och varningar som kan användas i praktiken. Systemet uppmanar användarna att göra kritiska tidiga insatser och följa upp riskstudenter. Det hjälper till att informera beslutsfattandet på alla nivåer på campus.

"SEAtS Software förbättrar portföljen av utbildningslösningar för SoftwareONE-kunder över hela världen. Snabb driftsättning på det säkra Microsoft Cloud erbjuder omedelbart affärsvärde och adresserar ledarskapsprioriteringar. Ännu bättre är att de kan komma åt det från de Microsoft-produkter de använder varje dag ", säger Florian Schultz , Global Lead PS Education, Non-profit Organizations & Health Industries of SoftwareONE.

"SoftwareONE har globalt goda affärsrelationer, domänexpertis och kunskap om Microsofts applikationssvit inom utbildning över Modern Workplace, Cloud och Data Analytics, vilket är ovärderligt för våra kunder", säger Noel Dooley, VD, SEAtS Software. "Det här strategiska partnerskapet ligger i linje med vår kärnstrategi på många fronter. Tillsammans kommer vi att hjälpa kunderna att leverera bättre studentresultat, förbättra studentresan och driva ett säkrare, hållbart campus genom intelligent schemaläggning och resursallokering."

Om SEAtS Programvara

SEAtS Software bygger programvara för att hantera lärande, oavsett var det sker. Oavsett om det är i klassrummet, föreläsningssalen eller online; identifiera elever i behov av stöd, öka kursens slutförandegrad, anpassa lärandet och planera för framtiden. SEAtS är en Microsoft Education Alliance och Gold Preferred Solution Partner. SEAtS är byggt på Azure Cloud och erbjuder djup integration inom Microsoft Education Ecosystem, inklusive Microsoft Teams, Microsoft Dynamics, Microsoft Active Directory, Microsoft Open Analytics och mer. Med programvara i företagsklass och inbyggda LTI-integrationer till större LMS-, SIS- och andra campussystem drar SEAtS globala kunder nytta av en snabb och säker implementering, så att de snabbt kan börja driva förbättringar. SEAtS-plattformen utnyttjar studentdata från hela det fysiska och virtuella campusområdet och omvandlar den till användbara insikter om studentengagemang och progression, samt campus hållbarhet och effektivitet.

Om SoftwareONE

SoftwareONE är en ledande global leverantör av end-to-end mjukvaru- och molntekniklösningar med huvudkontor i Schweiz. Med en IP- och teknikdriven tjänsteportfölj gör företaget det möjligt för företag att holistiskt utveckla och implementera sina kommersiella, tekniska och digitala transformationsstrategier. Detta uppnås genom att modernisera applikationer och migrera kritiska arbetsbelastningar till publika moln, samtidigt som de relaterade mjukvaru- och molntillgångarna och licenserna hanteras och optimeras. Med cirka 8.700 anställda och försäljnings- och serviceleveransfunktioner i 90 länder förser SoftwareONE cirka 65.000 företagskunder med mjukvaru- och molnlösningar från över 7.500 utgivare. SoftwareONEs aktie (SWON) är noterad på SIX Swiss Exchange.

Stäng meny